Friday 16 May 2014

Perpustakaan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)

TEMA: KESELESAAN

Ruang belajar yang selesa teramatlah penting untuk dikekalkan bagi menjamin ketenangan umum terutamanya pelajar dalam menuntut ilmu. Terdapat sebuah Perpustakaan utama di Universiti Kebangsaan Malaysia ini, di mana ianya terletak di kampus Bangi, iaitu Perpustakaan Tun Sri Lanang (PTSL). Dengan keselesaan perpustakaan yang ditawarkan di UKM ini, ramai pelajar yang tidak jemu-jemu datang untuk menyiapkan tugasan mereka di perpustakaan. Umunya, kita sering kali melihat bahawa mereka yang pergi ke perpustakaan adalah semata-mata untuk meminjam buku. Namun, perkara yang sebenar ialah setiap peranan perpustakaan ini sebenarnya merupakan kawasan bagi musyawarah ilmu secara terbuka. Saya berani menjanjikan kepada pembaca, bahawa keselesaan perpustakaan di UKM ini merupakan perpustakaan yang terbaik dalam kalangan Universiti.

1. Long Shot









2. Medium Shot










3. Close-up









4. Low-angle Shot









5. High-angle Shot









12 comments:

  1. waa hebatnya hani, gambar yg sangat menarik utk dkongsikan dengan umum...welldone hani..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. Terima kasih hasrul. terima kasih :)

      Delete
  2. gambar yang cantik !! teruskan bakat yang terpendam tu :)

    ReplyDelete
  3. You have practiced all knowledge you have gained so well. All pictures are nice and clear however all of them would be better if you could play with the lense and create more blurriness/shadow in certain side. But these are really nice trial. keep it up, Nina ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh. thank you for your advice and comment. no wonder you are good in photography, Aini. thank you so much :)

      Delete
  4. library baru ! cantikk !!! >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. pergilah melawat ke library baru sekali sekala, kak farah :D

      Delete
  5. Gambar yang cantik. Gambar betul-betul menunjukkan keselesaan itu. :)

    ReplyDelete
  6. Wahh.. Banyaknya gambar yang menarik. Tak sangka library ukm nampak begitu cantik sungguhpun bangunan ukm dah lama. Penggunaan angle camera yang berkesan telah menghasilkan gambar yang menarik. Good job Hani. I'm impressed :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..Terima kasih banyak Ideen..lepas ni hani akan gunakan teknik yang lain pula untuk memaparkan keindahan UKM yang sebenar :)

      Delete